Skip to main content

Hvis du er interesseret i at skabe dine egne møbler, er der et par trin, du kan tage for at gøre processen nemmere. Disse trin omfatter udvikling af et groft designkoncept, skitsering og modellering og støbning. Du skal også lave en skitse af dit endelige produkt, før du kan starte produktionsprocessen. Den følgende artikel vil dække de vigtigste trin, du skal tage, når du designer møbler. Fortsæt med at læse for mere information. Når du har udviklet et groft designkoncept, kan du gå videre til næste trin.

Udvikling af et groft designkoncept

Hvis du forsøger at skabe et møbel, er udviklingen af ​​et groft designkoncept for det et afgørende skridt. Først bør du tegne dit møbeldesign med fokus på forskellige vinkler. Brug blyanter, kuglepenne eller tusch med fin spids til at skitsere designet. Hvis du bruger digital designsoftware, skal du bruge en mørkere børstestørrelse til at skabe konturer. Test derefter dit møbelkoncept ved at teste det med forskellige brugere. Målet med en prototype er at finde en løsning på et problem.

Skitsering

Hvis du er en spirende møbeldesigner, kan du lære kunsten at tegne ved at følge nogle få nemme trin. Skitsering er en grov form for at overføre ideer til papir uden at inkludere tekniske detaljer. En hurtig skitse vil kun tage et par minutter. Dernæst kan du gå videre til mere komplekse tegneteknikker, såsom ortografiske og isometriske visninger. Ortografiske visninger viser en flad visning af et møbel, mens isometriske visninger viser et tredimensionelt blik på en flad genstand.

Modellering

Hvis du planlægger at producere et nyt møbeldesign til din virksomhed, skal du kende de bedste værktøjer til jobbet. 3D-modelleringssoftware er en fantastisk mulighed, fordi den kan hjælpe med at forbedre designet af møbelmekanismer og forbedre kvaliteten af ​​det færdige produkt. Desuden kan det fremskynde udviklingsprocessen. Ved hjælp af 3D-software kan du skabe og dele møbeldesign uden begrænsninger. Det bedste ved CAD-software er, at du kan integrere det med tredjepartssoftware. Der er masser af biblioteker og partnersoftware tilgængelig, som kan hjælpe dig med at skabe og dele dine møbeldesigns.

Støbning

Hvis du planlægger at designe et nyt møbel, bør du overveje at bruge støbeelementer. Kronestøbning, fodliste og beklædning er alle gode designelementer at overveje. Når du opretter det endelige stykke, kan støbning gøre eller ødelægge stykkets udseende. Når du overvejer at støbe materialer, er det vigtigt at forstå, hvordan de fungerer, og hvad de kan gøre for dit projekt.

At lave en skalamodel

Lav en skalamodel for at visualisere dit design, før det bygges. For at lave en skalamodel kan du bruge et hvilket som helst modelleringsmateriale. Pap er det bedste valg, fordi det er nemt at arbejde med. Ud over en skæremåtte skal du bruge en blyant og en håndværkskniv, malertape og lim og en stållineal. Du kan også investere i en skalamodellineal med flere mål.

Problemløsning

Designere og arkitekter bør øve sig i problemløsning, når de designer møbler. Processen involverer at bestemme, hvilket design der vil være det mest funktionelle og attraktive og at identificere, hvordan man bedst implementerer dette design i et givet rum. En problemløsende designer vil være i stand til at identificere de problemer, der skal løses i et rum, og bestemme, hvordan man overvinder disse forhindringer. Designere bør også være i stand til at kommunikere effektivt med deres kunder for at opnå et vellykket projekt.